Csalános medvehagymaleves

A medvehagyma levelek idén, a korai nyárban most már öregebbek, ezért most már jobb főzni őket, pl. ilyen levesnek. Csalános, hogy enyhítse a medvehagyma erős ízeit. Habart, tejes-tejfölös, de lehet tejszínes is. 



Elkészítés:

A fiatal csalánhajtásokat megszedtem, előkészítettem. (Hogy milyen csalán használható és hogyan szoktam előkészíteni, arról ITT bővebben.) Friss, még szép állapotú medvehagymaleveket szedtem. A csalán és a medvehagyma, kb fele-fele arányban került az ételbe, de ez ízlés kérdése is. A blansírozott csalánt és a friss medvehagymát összevágtam apóra, kis zsiradékon pirítottam őket, megsóztam, majd vízzel felöntöttem. Fűszereztem szerecsendióval és őrölt borssal. Miközben főtt, elkészítettem a habarást. Szeretem a rizslisztet a habaráshoz, kellemesebb a szervezetnek, és nem csomósodik, de búzaliszt vagy keményítő is jó hozzá természetesen. A rizslisztet tejjel és tejföllel csomómentesre kevertem, kb, fele tej, fele tejföl, de lehet tejszínnel vagy csak tejföllel is, és persze habarás nélkül is. Mikor már megfőttek a zöldek, hőkiegyenlítéssel, a levesből kivéve, felmelegítve a habarást, hozzáadtam azt a leveshez, és újraforrásig kevergetve főztem. Közben kóstolás, ha kell még, fűszerezés. Kész is. (A zöldségek és a habarás összetevőinek aránya sincs kőbe vésve, ízlés kérdése is.)  Lehet tálalni így magában, de pirított, fűszeres kenyérkockával, főtt tojással, beleütött, levesben főtt tojással is, vagy akár kockára vágott tojáslepénnyel, kolbász- vagy szalonna-csipsszel is. 


 Erdőkóstoló a Facebook-on még több tartalommal


**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések