Csalánleves

Csalánleves, de lehetne akár szósz is, annyira sűrű a sok csalántól. Tavasz van, bőség van,  mikor legyen sűrű, ha nem ilyenkor. 

A leves a csípős csalán frissen hajtott, új leveleiből készült, ahogy minden más csalános étel is. A csalánt előzetesen blansírozom, így, ahogy ITT leírtam. A csalánról minden tudnivalót a gyűjtéséről, feldolgozásról, táplálkozási erényeiről, mint legfontosabb 3 vadzöldség egyikéről ITT írtam. 


Elkészítés: A csalánhajtásokat megszedtem (egy nagy tálnyi volt lazán), leráztam róluk az éppen virágzó fák lehullott virágait, megmostam, blansíroztam, kinyomkodtam belőle a vizet, apróra vágtam. Közben kis zsíron(/olajon/vajon) 2 gerezd összevágott fokhagymát pirítottam illatosra, rádobtam a csalánt, felöntöttem vízzel. Sóztam, fűszereztem bőven szerecsendióval és őrölt fekete borssal, pici majoránnával és oregánóval, picit édesítettem. Forrás után még pár percig főztem, majd tejfölös-habarást kapott pici rizsliszttel, de csak egy kis krémesség kedvéért, nem sűrítettem be szószosra. Keményre főtt tojással, kereklevelű repkény- és százszorszépvirág díszítéssel. Még számtalan variációban elkészíthető hasonló leves vagy szósz is csalánból vagy csalánból és más vadzöldségből. Levesek ITT bőven, szószok, mártások pedig ITT. Jó étvágyat!

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések