Pesztós szendvicsrevaló zamatos turbolyából és csalánból (pesto)

A zamatos turbolya különlegessége, hogy ősztől nyárig, így télen is elérhető, friss, üdezöld levélzöldség. Ebben a fantasztikusan zöld pesztóba (ami elég sűrűre sikerült, de nem baj) főként zamatos turbolya a levélzöldség. Télen készült, amikor kevéssé erős még a friss zamatos turbolya hajtások ánizsos, édeskés íze. További zamatos turbolyás receptek a blogon ide kattintva, és ide kattintva olvashatók. A zamatos turbolya bemutatása pedig ide kattintva olvasható. A fajbemutató bejegyzésben az óvatossági figyelmeztetések elolvasása mindenképpen ajánlott.
Elkészítés: Egy nagyobb adag zamatos turbolyát szedtem, alaposan több vízben megmostam, kicsavartam. (Akár le is forrázható, fertőtlenítés céljából, ha valaki aggódik a nyers felhasználása miatt.) Szedtem még kevés csalánhajtáscsúcsot is, kb. negyede volt a turbolyának, ezt blansíroztam. Térfogatra kb. azonos mennyiségű levélzöldséget (zamatos turbolyát + csalánt), olívaolajat, durvára reszelt kemény sajtot, és pirított napraforgó magot (más pirított magot is lehet ízlés, lehetőség szerint) botmixerrel darabosra zúztam. Fűszerek pici citromlé és reszelt citromhéj, só, fokhagyma ízlés szerint. Kicsit sűrűbb lett, de így jól kenhető pl. pirítós kenyérre. Tésztaszósznak több olívaolaj szükséges.
Csak csalánból is finom pesztó készíthető, a recept ide kattintva olvasható.

A pesztókat friss fogyasztásra készítem, rövid ideig a hűtőben elállnak, de hosszú eltartásra nem alkalmasak, mert nyers levelekből és hidegen készülnek, és nincs bennük annyi só, ami a biztonságos tartósításhoz kell.  A biztonságos hideg olajban tartósításról ITT írtam.

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések