Vörös áfonyával sült palacsinta homoktövis lekvárral

A vörös áfonya Magyarországon védett faj, a környező magas hegyekben azonban már nem az, így ha alkalmunk adódik, szedhetünk vagy vehetünk a piaci árusoktól. Homoktövis ültetve és kivadulva fordul elő nálunk. Ha valakinek nem jutna eszébe, hogy ilyen módon is süthet palacsintát, ötletadónak itt van ez.
Elkészítés: Palacsintatésztát kevertem tojásból, búzalisztből, tejből és kevés szódavízből, egy-két kanál olajjal vagy akár alternatív módon is lehet, pl. makklisztből + darált dióból, mint itt . A palacsinták egyik oldalát kezdtem sütni, és egy kanálnyi vörös áfonyát (friss vagy fagyasztott vagy befőttből is jó) szórtam a sülő tészta még nyers oldalára, és ezután fordítottam meg. A képen homoktövis lekvárral kentem meg. Jó volt az édes lekvár és savanyú vörös áfonya együtt ízben és színekben is.

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések