Bableves komlóhajtással

A komlóhajtás a komló fiatal tavaszi hajtása kiválóan savanyítható ecetes lében, sós lében is jól eláll, és tejsavasan savanyítva is nagyon finom. A vadon növő, felfutó komló bemutatása tápláléknövényként ide kattintva olvasható. Ez a leves tavasszal friss komlóhajtásból máskor savanyított vagy sós lében eltett komlóspárgából is elkészíthető. Ilyen vagy hasonló leves receptje hagyományosan készítve ITT található.
Elkészítés: A fehér apró babot előzetesen legalább egy éjszakára beáztatás után, bő vízben, pár babérlevéllel, sózva feltettem főni. Mikor puhára főtt, a komlóhajtást is hozzáadtam. A friss komlóhajtásnak pár perc elég, ha konzervből van, akkor pedig már főzni sem kell, csak átforralni. Közben külön elkészítettem a rántást. 1-2 kanálnyi zsírban vagy olajban pár (normál) gerezd fokhagymát illatosra pirítottam, majd fél evőkanálnyi piros őrölt paprikát adtam hozzá (a tűzhelyről lehúzva, nehogy megégjen a paprika). Mikor a paprika kiadta színét, tejjel és vízzel picit felöntve csomómentesre kevertem, akár tejföl is mehet bele, majd hozzákevertem a leveshez és összeforraltam vele. Végül ecettel picit savanyítottam. Ha a komlóhajtás ecetes savanyúságból van, akkor nem is kell már ecet hozzá.


**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.



Megjegyzések

  1. Kedves Andrea!
    Alig várom, hogy előbújjanak az első hajtások. Szedhető lesz vajon a komlóhajtás április legelején már?
    Válaszod köszönöm. Tímea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ártéren az ország déli részén már március végén van, de szárazabb helyeken csak április közepe kb.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések