Júdásfülgombás tojáslepény-saláta

Júdásfülgombával egész évben találkozhatunk, télen is. Télen kevés más gomba akad, ezért ennek is nagyon lehet örülni, sőt, aki kedveli jellegzetes porcos kocsonyás állagát, az kifejezetetn örül neki. Íze csak egészen kicsit gombaíz, de a porcos állag izgalmas lehet egy-egy ételben. Szinte bármibe tehető kis mennyiségben, de fő alapanyagként kevéssé szoktuk használni. Ez a saláta most olyan, amiben főbb szerepet kap a Júdásfülgomba.
Elkészítés: A gombát (kb. 25 g) alaposan megtisztítottam, megmostam, és sós vízben megfőztem (forrás után pár perc elég szokott lenni neki), majd leszűrtem. Ha nagyobb darab gombák, kisebbre kell vágjni. Tojáslepényt sütöttem 5 felvert tojásból és 10 dkg reszelt sajtból, sóval borssal fűszerezve, kis lángon, fedő alatt, serpenyőben. Mikor a lepény kissé már hűlt, kis kockákra vágtam és összekevertem a gombával, hozzáadtam még 2-3 karikára vágott zöldhagymát (vagy szezonban kígyóhagymát vagy egy kis csokor vadsnidlinget vagy, medvehagyma levelét). Olívaolajból (más finom oldaj is jó lehet), zúzott fokhagymával, tört borssal és pár db karikára vágott csilivel, sózva készítettem rá öntetet, amibe beleforgattam, és még melegen tálaltam.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések