Nyárilaskás tárkonyos-citromos raguleves

nyári laskagomba nagy kedvenc, nincs meg az erőteljes laskaíze és zsengébb, puhább állagú. Finom levesbe, paprikásba, pincepörköltbe, szendvicskrémbe és sok másba is, amibe általában a laskagomba. 


Elkészítés: A gyökérzöldségeket (sárgarépa, kevés petrezselyemgyökér, zeller, lehet pasztinák is kevés) kockára vágtam. A laskagombát cikkekre téptem. A húst kisebb kockákra vágtam (csirkemell vagy sertéscomb). Kis zsiron apróra vágott fokhagymát pirítottam illatosra, majd hozzáadtam a húst és kifehéredésig vagy még picit tovább is kevergetve pirítottam, majd ment mellé a sárgarépa, mikor az is kissé kiadta a színét, a többi gyökérzöldség, a borsó majd a víz és a fűszerek (só, 1 babérlevél kevés  oregánó, csipet őrölt kömény, pici majoránna is és sok morzsolt tárkony, fekete bors ízlés szerint). A gombát félidőben adtam hozzá, nagyon fiatal gomba volt. Közben kóstoltam, hogy a tárkony íze elegendő-e. Tejfölös-(rizs)lisztes habarással fejeztem be, végül citromlével savanyítottam és pici reszelt citromhéjjal fűszereztem még. 

További nyári laskagombás receptek ITT , laskagombás receptek pedig IDE kattintva böngészhetők.

**********************************

Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések