Zöldségleves gyékényhajtással

gyékényhajtás vagyis a levelek fiatal része ehető nyersen és főzve is, elsősorban tavasszal, amikor még zsenge. Most  nyár elején már csak a belső részei, a külső leveket érdemes eltávolítani. Fontos még, hogy tiszta vízből szabad kizárólag gyűjteni. Ez nehezebb feladat már. Hogy pontosan hogyan és mely rész ehető, arról ITT írtam. A víz alól is lehet akár kibogarászni még egészen fiatal hajtásokat, rügyeket is, ősztől pedig a gyöktörzsét, ami szénhidrátban gazdag, de most a vízből már kinőtt hajtást használtam.        

Elkészítés: A megmosott gyékény puha, alsó, belső részeit karikára vágtam. Kis olajon apróra vágott fokhagymát pirítottam, majd hozzáadtam a felvágott zöldségeket, most éppen sárgarépa, zellergumó és zellerszár, zöldbab, burgonya és persze a gyékény. Fűszerek: babérlevél, tört feketebors, pici lestyán, petrezselyem és persze só. Felöntöttem vízzel és készre főztem. A gyékénynek nincs íze, én nem érzékelem, de a jellegzetes karikák érdekesek a levesben.    

Óvatosság: A gyékény képes a szennyező anyagokat magába gyűjteni, bár inkább a föld alatti gyöktörzsébe. Ezért szennyezett vizekben ne szedjük! A még fehér hatásrészei nyálkásak, a nyálka az arra érzékenyeknek irrítáló, köhögtető lehet a nyálkahártyán és írritáló a bőrön is akár. Kóstolni elsőre csak óvatosan!  Nem szabad összetéveszteni a mocsári nőszirom hajtásaival, mert utóbbi faj mérgező!!

**********************************

Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések