Grillezett keserűgomba fűszeres olívaolajban

A keserűgomba  elkészítésére a sütés az ajánlás a gombász könyvekben. Egy kedves gombásztársamtól lestem el ezt az összeállítást. Nálam küllemre már nyerő lett, egy rövid összeérési időt adok neki, aztán kóstolás, de minden finom benne, tehát együtt is az lesz, ebben biztos vagyok. A keserűgombák felhasználásáról  ITT írtam egyébként, további keserűgombás receptek pedig IDE kattintva találhatók. Ennek az elkészítése pedig a kép alatt.    


Elkészítés: A keserűgombákat különösebb előkészítés nélkül, tisztítás után, a nagyobbakat cikkekre vágva,  grillserpenyőben pirosbarnára sütöttem. Ez nem igazi grillezés talán, természetesen lehet más módon is. A gombák 2/3 méretűekre zsugorodtak közben, kissé csipsz-szerűek lettek, tehát víztartalmukból elég sok elpárolgott. A sütés végefelé fokhagymacsíkokat dobtam melléjük, megsóztam és kissé borsoztam is. Majd csírátlanított kis üvegekbe szedtem ki a gombát és a fokhagyma csíkokat is melléjük. Azonnal, még forrón feltöltöttem az üvegeket jó ízű olívaolajjal, kissé még sóztam az olajat és 2-3 szem egészborsot is dobtam a gomba mellé üvegenként. Ezután lezártam az üvegeket szintén csírátlanított csavaros kupakkal. Most úgy döntöttem ennyi elég lesz, nem hőkezelem a biztosabb elállás miatt, már csak azért sem, mert nem fogom sokáig tartani. A fűszerek már részben  átadták ízüket a gombának sütés közben így nem kell hosszabb érlelés sem. Ha hőálló olívaolajat használunk, akkor azt lehet felforrósítva is ráönteni a gombára a biztosabb elállás érdekében, sőt akár hőkezelni is lehet egyben az üvegeket. Egy másik módszer, amikor hasonlóképp olívaolajban, de nem sült, hanem megfőtt, pácolt gombát tettem el, ITT található. Ott bővebben elemzem az ilyenfajta konzervek elállásával, biztosnságával kapcsolatban felmerülő kérdéseket. Annál, lehet, túlbiztosítottam kicsit.   

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések