Cseh kucsmagombák zamatos turbolyás, tejszínes szószban, rizskörettel

A zamatos turbolya és a cseh kucsmagomba összetartoznak.Kint az erdőben is. Ahol van cseh kucsma ott szinte minidg van zamatos turbolya is, persez fordítva már kevéssé igaz, de azért érdemes a tányérban is összehozni őket. A cseh kucsma konyhai bemutatása IDE kattintva, a zamatos turbolya bemutatása vadzöldségként- és fűszerként ITT olvasható


Elkészítés: A kucsmagombát én előfőzöm, és a főzőlevét elöntöttem. Ezt nem muszáj (de barnítja a szószt és nem lesz szép) de a 20 perces hőkezelése előírás. A tejszínes szószhoz fokhagymát vágtam össze kis vaj+olaj keverékén illatosra pirítottam, reszelt sárgarépát is adtam hozzá, azzal is pirítottam, só, bors, kis víz, bele kucsmagomba. Rövid iőn belül kész, tejszínes (rizs)lisztes habarással sűrítem, és a főzés legvégén adom hozzá az apróra vágott zamatos turbolyát, azzal már csak elkeverem, nem kell már tovább főzni. Most még nem erősen ánizsos, finom. Rizshez tésztához, más körethez, sűrűbbre főzve, sajttal, akár melegszendvicsre is kiváló.     

További zamatos turbolyás receptek: ITT
További kucsmgombás receptek: ITT


**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések