Medvehagymás tojásos spenót puliszkával

A medvehagyma magában elég erős ízű, ezért a szószokban szeretem keverni mindig valami más zölddel, pl. csalánnal vagy spentóttal. Ez spenóttal készült. Jó hozzá a friss vagy a fagyasztott spenót is. Anyukám a spenótba bele szokott főzni még sűrítésként is egy vagy két egész tojást. Így készítem én is néha, most is, ezért nem sütöttem hozzá tükörtojást, de, természetesen még megfejelhető akár azzal is. Gyors, egyszerű, finom. 


 Elkészítés: 

A medvehagyma leveleket összevágtam és egy fél gerezd fokhagymával kis olajon pirítottam, majd hozzáadtam a fagyasztott, felengedett spenótot /friss spenóttal is ugyanígy készül/, és kis vízzel felöntve, sóval, pici őrölt borssal fűszerezve puhára főztem, ici-picit édesítettem és botmixerrel pépesítettem az egészet. Tej+tejföl+rizsliszt keverékével sűrítettem, és hozzáütöttem még két egész tojást, amit alaposan elkevertem benne. /Sűrítésnek sima búzaliszt vagy keményítő és tejszín is jó természetesen. A medvehagyma és a spenót aránya ízlés kérdése és időben is változhat, mert a medvehagyma íze egyre fokozódik az idő során./

A puliszkához a kukoricadarát kb. 3-szoros mennyiségű vízben, sózva, pici oregánóval, kis borssal fűszerezve puhára főztem, a legvégén egy szeletke tevajjal krémesítettem még. Ha még finomabbra szeretném, akkor még egy kis finom sajtot is reszelek bele, de anélkül is jó.  

   **********************************

Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések