Kányazsomboros töltött tojás vadsnidlinggel megszórva

A hagymaszagú kányazsombor (őszi)-tavaszi vadzöldség és fűszernövény. Zsenge növényi részei nyersen is kiválóan haználhatók. Kissé fokhagymás, de ugyanakkor enyhén tormás ízei kiválóak egy kaszinótojásban is.

A kányazsombor bemutatása ehető vadzöldségként és fűszetnövényként ITT található. Különleges erényeiről is lehet ott olvasni. 


Elkészítés: 

A hagymaszagú kányazsombort tiszta, vadjárásmentes helyen szedtem, csak a legfelső zsenge leveleit  és bontakozó bimbós részét használtam. Ezek a részek pár napja hajtottak ki, frissek. Alaposan, több vízben megmostam, végül ecetes vízben is áztattam (az ecet enyhén fertőtlenít). Aki emellett is még aggódik az erdei zöldek nyers felhasználása esetén azok szennyezetssége, fertőzöttsége miatt, blansírozhatja is. A megmosott lecsepegtettett és papírtörlővel is leszárított kányazsombort apróra vágtam. Így, magában kóstolva nagyon enyhén kesernyés volt, de ezt a kész ételben már nem lehetett érezni.       

A keményre főtt tojásokat kettévágtam, a tojásárgáját kivettem. A fehérjekalapok alján lapos talpat vágtam, vagyis egy kis részen vízszintesre vágtam, hogy egyenes álljon majd a tányérban. A tojásárgájákat villával összetörtem, puha vajjal, tejföllel, majonézzel, kicsi mustárral krémesre kevertem. Fűszereztem őrölt feketborssal, pici citromhéjjal, sóztam és hozzákevertem bőven az apróra vágott kányazsombort. Ízlés szerint lehet keverni, de 4 tojáshoz kb. 1 szeletke vaj, 1 szűk ek tejföl, 1 ek majonéz, 1 fél kiskanál mustár szükséges. Keverés után, betöltve a tojáskalapokba a krémet, megszórtam még apróra vágott vadsnidlinggel

További kányazsomboros étkek IDE kattintva böngészhetők. 


**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések