Vadburger vöröslencsés, csalános burger-pogácsával, vadzöldségekkel, vadkörtés savanyított káposztával

Tél végén, fagyos időben kevés vadzöldség gyűjthető, de azért nem kell feladni. Egy füves udvarból összejöhet azért ilyenkor is több is. A hamburgerpogácsa zöldséges, sajtos, vöröslencsés, a savanyított káposzta vadkörtével fűszerezett, finom.
A vöröslencséből egy nagyobb teáscsészényit előzetesen beáztatva, babérleveles, sós vízben megfőztem, leszűrtem, hagytam hűlni. Egy közepes sárgarépát egy szelet zellert, egy fél pasztinákot egy maroknyi, előzetesen blansírozott csalánt késes darálóban morzsásra pörgettem. Egy közepes vöröshagymát apróra vágtam, és két gerezd fokhagymával kis olajon megpirítottam, kissé karamellizálva a hagymát, majd rátettem a darált zöldségeket, sóztam, és azokat is pirítottam, kissé elpárolva a nedvüket. Mikor kihűltek a zöldségek öszzekevertem a vöröslencsével, 3 tojással ,15 dkg reszelt, kemény sajttal, 2 evőkanál zabpehellyel, 3 evőkanál olívaolajjal. Majoránnával, pici szerecsendióval, őrölt köménnyel, borssal fűszereztem. Egy lágy, kissé ragadós massza lett. Olajos kézzel ebből formáztam a pogácsákat, sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket, 9 db lett. Szépen megsültek, laposak maradtak, melegen puhák, lágyak, de masszívak, hidegen a sajt megszilárdulva kissé bekeményíti őket, de úgy is finomak.
Hamburgerzsemle helyett sima zsemlébe került a felépítmény. Ment még bele vadkörtés savanyú káposzta, kevés és nagyon fiatal salátaboglárka, százszorszép tőrózsa, pitypanglevél, két szelet sajt, egy szelet alma. Ez most február első napjaiban készült. Máskor más vadzöldségekkel is finom lesz, hamarosan kiegészíthető lesz friss medvehagymás majonézzel is.
**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések