Húsgombóc fenyőtinórus, kéksajtos, tejfölös mártásban, bulgurral

fenyőtinóruk még elég gyakori, kéttűs fenyvesekhez kötött, ehető gombák. Amíg lesznek erdei és/vagy fekete fenyvesek, lesz fenyőtinóru is. Akár a kertekbe, udvarokra ültetett, egy-két fenyőfa alatt is megjelenhetnek ezek a gombák. ITT írtam róluk, jellemzőikről, konyhai használatukról. Ez az étel a lehető legegyszerűbben készült, gyors, de azért nagyon finom. Fenyőtinórus étkek még ITT is. 

Elkészítés: A gombát megtisztítottam, kalapbőrét lehúztam, daraboltam. Tisztán szedtem, nem mostam meg. Ezt a gombát egyébként sem jó mosni, mert megszívja magát vízzel. A darálthúst (sertéscomb volt) sóztam, fűszereztem majoránnával, oregánóval, örölt köménnyel, tört feketborssal, pici fokahagymával és a fűszereket jól belekeverve diónyi gombócokat formáztam. Ezután kis vajon kis olajjal egy-két gerezd fokhagymát pirítottam, mikor illatozott, annyi vizet öntöttem hozzá, amemnyiben a gombócok félig elmerültek. A gombócokat fedő alatt főztem, sóval, borssal, szerecsendióval fűszereztem a főzőlevet, közben néha megkevertem. Mikor már megfőtt a hús, és elpárolgott víz nagy része is, hozzáadtam a darabolt gombát, pár percig pároltam a gombával együtt még. Ezután tejföl+tejes (vagy tejszínes), kevés (rizs)lisztes habarással besűrítettem, és hozzámorzsoltam egy jó darab márványsajtot is. Frissen vágott petrezselyemzölddel vagy zamatos turbolyával megszórva még szebb és még finomabb. Bulgurral került most tányérba, de más körettel, kifőtt tésztával, kölessel, kuszkusszal is finom lehet. 

 **********************************

Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonalKöszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések