Keserűgombás, kányazsombormagos, zöldfűszeres házi metélt

Ha van egy kis keserűgomba már így elkészítve, akkor egy gyors ebédet össezhozni elég gyors is lehet, még akkor is, ha frissen gyúrt tészta készül bele. A tésztán a keseűgomba tehát fűszeres olívalolajban elrakott, grillezett keserűgomba. Zöldfűszer az van a szószban, amit találtam hozzá az udvarban vadat, azokból is csak fűszer mennyiségben: Podagrafű frissen hajtott tőlevelek, csalánhajtáscsúcs, citromfű fiatal levelei kevés.


Elkészítés: Begyúrtam a tésztát (Tojásonként 10 dkg liszt + pici olívaolaj), egy zacskóban hűtőbe tettem 20 percre. Feltettem a tészta főzővizet melegedni-forrni. Begyűjtöttem a zöldfűszereket, megmostam, lecsepegtettem, apróra vágtam. Egy-két fokhagymagerezdet olajon illatosra pirítottam, majd kis tejjel főztem, hozzáadtam a zöldfűszereket, pici szerecsendiót reszeltem bele és kevés (rizs)liszttel besűrítettem. Még melegen elég sok fetasajtot és reszelt keménysajtot adtam hozzá és reszelt citromhéjjal fűszereztem. A tésztát a hűtőből kivéve kinyújtottam, felvágtam, kifőztem, leszűrtem, összekevertem a szósszal. A gombát az olajból kivéve kisebbre tépkedve belekevertem a szószba, illetve hagytam a tetejére is. Táláskor a gomba olívaolajával meglocsoltam picit. A kertben most érik be a hagymaszagú kányazsombor magja, abból szedtem keveset és a magokkal megszórtam a tésztát. Picit csípős fokhagymás ízűek, a sok eső miatt most nem keserűek. A hagymaszagú kányazsomborról, mint ehető vadnövényről ITT írtam. Kányazsomboros finomságok ITT, keserűgombások pedig ITT.

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések