Grillszendvics pirított galambgombával vadzöldséges pesztóval

A galambgombák semleges ízű, de nagyon jó állagú, szeretnivaló gombák. Kiválóak minden gombás ételbe. Nem kell sokáig sütni-főzni sem őket, ezért pirítva is ehetők. 

A vadzöldséges pesztók talán a sóskákat kivéve minden vad levélzöldségből készíthetők. A tavaszi gazdagság után nyáron már kevesebb a lehetőség, de azért természetesen van még vadzöldség. A lekaszált és újrahajtott friss csalán vagy podagrafű szedhető és kihajtottak a nyáriak is, mint a fehér libatop, kövér porcsin, disznóparéj. Utóbbiakat zöldséges kertekben gyomként vagy üdébb erdők szélén lehet találni. Az idei, 2024-es júniusi esők után minden zöldell. Mindegyik levélzöldségfaj fiatal levele, mértékkel használható egy ilyen pesztóban is. Fontos, hogy a gyomokat tiszta helyről gyűjtsük.         


Elkészítés: A galambgombák közül kiválogattam a kisebbeket, szeleteltem őket és grillserpenyőben  kis olvaolajjal, fokhagymával, sóval, tört fekete borssal megszórva halványbarnára pirítottam. A pesztót fehér libatop fiatal leveleiből, kevés disznóparéjlevélből, blansírozot csalánból, frissen hajtott podagrafűből, pirított tökmaggal, sajttal készítettem, így: A csalánt blansíroztam és a többi levélzölséggel együtt kisebbre vágtam, pirított tökmaggal, darabolt félkemény sajttal és olívaolajjal (amennyit felvett), fűszerként egy fél citrom levével, pici reszelt citromhéjjal, sóval, borssal, pici fokhagymával, botmixerrel darabosra zúztam. A pesztó alkotórészeinek aránya ízlés kérdése is, nem mérem, de térfogatra nagyjából ugyannnyi jó szokott lenni. A gombát és a pesztót, sajttal, zöldségekkel rétegeztem egy kis buciban. A fél és félig megtöltött bucit (még a fedele nélkül) Air Fryer-ben grilleztem kicsit a sajt pirulásáig, olvadásáig, plusz persze felmegedett minden, ezután még zöldségeket, almakarikát tettem rá és még egy kis maradék pesztót, meg a buci tetejét. További galambgombás ételek IDE kattintva találhatók. További vadzöldségpesztós ételek pedig ITT böngészhetők.

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések