Grillezett keserűgombás vadzöldségpesztós szendvics

Ha van egy kis keserűgomba már így elkészítve, akkor egy gyors vadpesztó hozzá és készen is van egy finom reggeli, ebéd vagy uzsonna. A vadzöldséges pesztók talán a sóskákat kivéve minden vad levélzöldségből készíthetők. A tavaszi gazdagság után nyáron már kevesebb a lehetőség, de azért természetesen van még vadzöldség. A lekaszált és újrahajtott friss csalán vagy podagrafű szedhető és kihajtottak a nyáriak is, mint a fehér libatopkövér porcsin, disznóparéj. Utóbbiakat zöldséges kertekben gyomként vagy üdébb erdők szélén lehet találni. Az idei, 2024-es júniusi esők után minden zöldell. Mindegyik levélzöldségfaj fiatal levele, mértékkel használható egy ilyen pesztóban is. Fontos, hogy a gyomokat tiszta helyről gyűjtsük.      

Elkészítés: A gomba így készült, kivettem az olajból és apróbbra vágtam. Lehet természetesen frissen is griillezni, sütni keserűgombát, de más gombát is. A vadzöldségpesztó készítése több vadzöldségből többféle maggal is fenn van már  a blogon. A pesztót fehér libatop fiatal leveleiből, kevés disznóparéjlevélből, blansírozot csalánból, frissen hajtott podagrafűből, pirított tökmaggal, sajttal készítettem, így: A csalánt blansíroztam (de mindig van a hűtőben egy dobozkában blansírozott csalán, itt írtam róla) és a többi levélzöldséggel együtt kisebbre vágtam, pirított tökmaggal, darabolt félkemény sajttal és olívaolajjal (amennyit felvett, és most a gombáról leöntött olajat használtam fel ehhez), fűszerként egy fél citrom levével, pici reszelt citromhéjjal, sóval, borssal, pici fokhagymával, botmixerrel darabosra zúztam. A pesztó alkotórészeinek aránya ízlés kérdése is, nem mérem, de térfogatra nagyjából ugyannnyi jó szokott lenni. A gombát és a pesztót a szendvicsre rétegeztem. Finom lett nagyon. További keserűgombás étkek IDE kattintva találhatók. További vadzöldségpesztós ételek pedig ITT böngészhetők.

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések