Medvehagymás lencsefasírt és burgonyapüré vargányaszósszal

Medvehagymás, csalános, vargányás összeállítás. Mi más kell még egy finom ebédhez!

A csalán, mint vadzöldség bemutatása ITT bővebben 

A medvehagyma bemutatása pedig ITT


A vöröslencsefasírt elkészítése: 

A vöröslencséből egy nagyobb teáscsészényit előzetesen beáztatva, babérleveles, sós vízben megfőztem, leszűrtem, hagytam hűlni (nem szabad túlfőzni). Egy közepes sárgarépát egy szelet zellert, egy fél pasztinákot egy maroknyi, előzetesen blansírozott csalánt, kb. ugyanannyi apróra vágott medvehagymát késes darálóban morzsásra pörgettem. Egy közepes vöröshagymát apróra vágtam, és két gerezd fokhagymával kis olajon megpirítottam, kissé karamellizálva a hagymát, majd rátettem a darált zöldségeket, sóztam, és azokat is pirítottam, kissé elpárolva a nedvüket. Mikor kihűltek a zöldségek összekevertem a vöröslencsével, 3 tojással, 15 dkg reszelt, félkemény sajttal, 2 evőkanál zabpehellyel, 3 evőkanál olívaolajjal. Majoránnával, pici szerecsendióval, őrölt köménnyel, borssal fűszereztem még. Egy lágy, kissé ragadós massza lett. Olajos kézzel ebből formáztam a pogácsákat, sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket, 9 db lett. Szépen megsültek. Melegen puhák, lágyak, de masszívak, hidegen a sajt megszilárdulva kissé bekeményíti őket, de úgy is finom.

A medvehagymás, vajas krumplipüré elkészítése:

A burgonyát héjában megfőztem, majd meghámoztam, áttörtem (a család igénye szerinti mennyiségben), sóztam, picit borsoztam. A medvehagyma fiatal leveleit ízlés szerinti mennyiségben, alaposan megmosva, apróra vágva nyersen vagy akár kis vajon + olajon átpirítva lehet a burgonyához adni. A burgonyát krémesebbé teszi teavaj vagy tejszín hozzáadása. Hasonló csalános-vadzöldséges, tejszínes burgonyapüré késztése ITT található.

Vargányaszósz elkészítése: 

A szárított vargányát előzetesen vízbe áztattam, majd 1 gerezd fokhagymát vaj + olajon pirítása után hozzáadtam áztató lével együtt a vargányát, felöntöttem még kevés vízzel. Kis kakukkfűvel és tört borssal fűszerezve, sózva puhára főztem, pépesítettem, majd tej + tejföl keverékével  (vagy tejszínnel) kikevert liszttel behabartam. A szósz sűrűsége és a vargányás íze erőssége (a vargánya mennyisége) ízlés kérdése, de nem kell sok vargánya, mert a fűszeres íze elég erős. A legvégén egy szeletke teavajat belekeverve még finomabb.     

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések