Kucsmagomba-pörkölt

A kucsmagomba nekem leginkább cseh kucsmagomba, így abból készül többféle finomság. Konyhai bemutatása IDE kattintva olvasható. További receptek pedig IDE kattintva találhatók. A gombapörkölt vagy gombapaprikás sem maradhat ki, ha egy-egy évben elég van belőle. Fontos: A cseh kucsmagomba feltételesen ehető gomba, ami azt jelenti, hogy legelább 20 percig kötelező főzni.
Elkészítés: A kucsmagombákat én egyben, összevágás nélkül előfőzöm és az első főzőlevét elöntöm. Teszem ezt azért, mert így nyugodtabb vagyok, hogy a család egyetlen tagjának sem okoz majd gyomorpanaszokat, másrészt van egy kellemetlen szaga főzés közben, ami az első főzéstől elillan. A cseh kucsma továbbá feltételesen ehető gomba, ami azt jelenti, hogy legelább 20 percig kötelező főzni, így ez az előfőzéssel akár teljesíthető is. Az első főzés után a gombát apróbbra vágtam, ez főként a hosszú tönkök összevágását jelenti, mert a kicsi süvegeket szeretem egészben hagyni, hiszen annyira szépen mutatnak az ételben. Az összevágás után a gomba úgy három csészényi lett. Pici füstölt szalonnakockával dúsított zsiradékon üvegesre pirítottam 2 kisebb fej apró kockákra vágott vöröshagymát, majd adtam hozzá úgy 6 közepes gerezd, apróra vágott fokhagymát is. Amikor ennek is már érezhető volt az illata, lehúztam a lábast a lángról. Mikor picit hűlt, egy jó evőkanálnyi, rendes színű, házi, őrölt pirospaprikát oldottam fel a zsiradékban, míg a paprika szépen kiadta színét. Ezután kevés vízzel a hagymát kicsit előfőztem, majd a hagymás alapra tettem az összevágott gombákat. Fűszereztem, sóztam. Fűszerek: durvára tört feketebors és borókabogyó, őrölt kömény, majoránna, babérlevél, pici kakukkfű. Szoktam hozzá adni 1-2 kanálnyi paradicsomlevet/pürét esetleg 1 szárított csípős paprikát egészben. Ezután tulajdonképpen már csak addig kell főzni, míg a hagyma krémesre fő, és összefőnek az ízek, hiszen a gomba már főtt. Párolt gyökérzöldségekkel kevert főtt rizzsel tálaltam.
  
Csak biztosan felismert ehető gomba és vadnövény kerüljön a tányérra! A vadnövény- és gombagyűjtés szabályai, törvényei, etikája, biztonsági ajánlások IDE kattintva olvashatók.

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések