Útszéli zsázsás tojáskrémmel töltött palacsinta párolt zöldborsóval

Az útszéli zsázsa (Lepidium draba vagy Cardaria draba) gyakori faj, sokfelé előfordul. 
Főként bolygatott, másodlagosan gyepes élőhelyekre szeret beköltözni. Felhagyott, visszagyepesedő kertekben, legelőkön akár tömeges is lehet, de szeret mindenféle gyepekben élni, útszéliekben is. Nyilván a szennyezett helyeken nem szedjük. Bimbós állapotban a legjobb szedni. A kis bimbós virághajtások mintha apró brokkolik lennének. A felsőbb levelek és a bimbós virágzat finom, jó állagú, kissé csípős ízű, ehető, de mint sok mást, túlzásba vinni nem ajánlott. Várandósok és kisgyerekek nem vagy csak igazán mérsékelt mennyiségben kóstolhatják.
Elkészítés: 2 keményre főtt tojást villával összetörtem, 1 bő evőkanálnyi majonézt, 1,5 evőkanálnyi tejfölt és 2-3 dkg reszelt sajtot összekevertem. Sóztam, tört fekete borssal fűszereztem, majd hozzáadtam 1 fél kisebb szál zöldhagymát apróra vágva a még zsenge, zöld levélrészekből is és 10-15 bimbós útszéli zsázsa hajtás felső részét bimbókkal és a felsőbb levelekkel. Palacsintát sütöttem két tojásból, egy kanálnyi őrölt lenmaggal kiegészítve a tésztáját, és ezekbe töltöttem a tojáskrémet. Párolt, piros parikával fűszerezett, kissé tejfölös szószos zöldborsóval tálaltam.
Az útszéli zsázsa bemutatása hamarosan, itt a blogon. Felül bimbós, alul virágos útszéli zsázsa
**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések