Komlóspárgás tojástócsni lósóskaszósszal

Ha tavasz, akkor komlóspárga. Sajnos csak rövid ideig van, és sajnos csak tavasszal. De akkor bármibe és bármikor alapon ilyen egyszerű, rendkívül gyors módon is használom, ha van otthon. De nem csak így, hanem még sokféle egyéb más módon is. Ezek is böngészhetők ITT

A lósóska pedig a legjobb szószként készítve, de mehet levesbe és tésztaszószba is vagy akár tölteléket csomagolni is lehet bele. Bővebben és továbbiak IDE kattintva. 


Elkészítés: 

A zsenge komlóspárgát apróra vágtam, serpenyőben, vajon megpároltam, és kevés, karikára vágott újhagymával együtt, elég töményen számítva a zöldségeket, személyenként 1-1 tojást ütöttem hozzá. Fűszereztem, és tojásonként külön-külön egyengetve, kis, lapos tojáslepénykéket sütöttem, mindkét oldalukat megsütve. 

A lósóskaszószhoz a paréjlórom levélereit kitépkedtem, a leveleket apróra vágtam, pár levél medvehagymát (vagy 1-2 gerezd fokhagymát) vaj + olajon pirítottam, a lósóskát rádobtam, kis vízzel és löttyintésnyi fehér borral felöntöttem, sóztam, majd puhára pároltam a leveleket. Kis édesítés, fűszerezés (só, bors, szerecsendió) után lisztel/rizsliszttel elkevert tejszínnel behabartam. 

Fontos: 
A lósóska leveleit főzve, tejes habarással készítik hagyományosan, hogy a benne levő oxálsavat a tejfehérjék lekössék. Túl sokat vagy túl töményen nem ajánlott belőle enni, mert hashajtó hatása lehet. Magjait épp ellenkezőleg hasmenes ellen hatásos gyógynövényként ismeri a népi gyógyászat. Vesekőre hajmosok, köszvényesek ne fogyasszák, várandósok igen mértékkel. 


**********************************

Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések