Júdásfülés-tojáslepényes szendvics medvehagyma zöld termésével, lila hagymával

Júdásfülgomba sok mindenbe, pl. tojáslepénybe is mehet, amit lehet enni villával vagy akár összevágva szendvicsre is mehet. Izgalmas ráharapni a kis porcos gombadarabokra. Hogy ne ugorjon ki a júdásfül a tojásból sütés közben, én előzetesen megfőzöm. Így erős íze is mérséklődik. Sokféle júdásfülgombás recept és júdásfülgomba tudnivalók ITT bőven még. 

Elkészítés:

A júdásfülgombákat (mennyisége ízlés és lehetőség szerint) előzetesen megfőztem, majd apróbbra vágtam és belekevertem a tojásos lepénykeverékbe. A lepényhez nem igen szoktam méregetni semmit. A tojásokat felverem, fűszerezem sóval, borssal. Van, amikor csak tojásból sütöm minden egyéb nélkül lepényszerűre, de még finomabb reszelt sajtokkal, vagy pár evőkanál tejet/tejfölt + reszelt sajt, esetleg pici (rizs)lisztet vagy zabpehely keverékével. Ilyenkor kicsit palacsintatésztaszerű lesz. Ha nem túl nagy adagban készül, akkor csak serpenyőben, kis lángon, lefedve sütöm, akár meg is lehet fordítani és mindkét oldalát megsütni. Ha sok tojásból készül, akkor sütőben érdemes sütni, egy nyél nélküli kerek sütőedényben. Gombán kívül zöldségek is mehetnek bele, pl. mint ITT, ezekben. 

A kész tojáslepényt csíkokra vágtam és szendvicsre tettem, amit előzetesen meg lehet kenni vajjal, zsírral sülthús-zsírral, vagy valamilyen kevert fűszeres szendvicskrémmel. Medvehagyma zöld termése is ment a tetejére, mert éppen volt, de, ha nincs, akkor zöldhagyma, metélő hagyma, lila hagyma, vadsnidling.... bármivel finom.


**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések