Medvehagymás, podagrafüves kimchi, avagy inkább fermentált vadzöldséges savanyúság kimchi-szerűen


kimchi híres, nagyon egészségesnek tartott koreai savanyúság. Első kipróbálós, nem is nagyon igazi, de valami olyasmi, saját változatom az alábbi.  


Ezeket tettem bele (2 literes üvegnyi mennyiséghez):

Egy nagy kínai kel, egy nagy jégcsapretek, két közepes sárgarépa, gyömbér hüvelykujjnyi hosszú darab, friss torma egy hüvelykujjnyi csíkokra vágva, összevágott medvehagyma és podagrafű egy közepes tálnyi, csili pehely és magyar csemege piros paprika. (Megj.: Azóta már kimchi paprikával készítem). Só a lemért zöldséghez kilónként 2 dkg (1 ek-nyi).

A kínai kelt kisebb darabokra vágtam, a sárgarépát és a jégcsapretket csíkokra gyalultam, a gyömbért lereszeltem. Hozzákevertem a vadzöldségeket, majd  lemértem mennyi dkg az egész, és hozzáadtam az ennek megfelelő mennyiségű sót, majd hozzákevertem a csilipelyhet valamint a pirospaprikát tormát, gyömbért. A sóval és a fűszerekkel alaposan összekevertem (gumikesztyű kell), kicsit hagytam állni, majd újra kevertem jól átnyomkodva, míg elég sok levet nem engedett. Ezután belenyomkodtam az üvegbe, lezártam, és egy mélyebb edénybe állítottam, mert ha elindul az erjedés, kinyomhatja a levét. Konyhamelegben tartva a harmadnapra már így is lett, elkezdett erjedni és folyt ki a leve, de nem baj. Miután már nem folyt a leve, hidegre tettem és most várom, hogy érjen. Később beszámolok, milyen lett.

Az igazibb kimchiben halszósz és /vagy szójaszósz, hagyma is van, és rizslisztből készült pasztával erjed, na és persze a legigazibb az igazi koreai kimchi-paprikával készül. Talán legközelebb igazibban is kipróbálom.    

További, sokféle fermentált savanyúság és gyümölcs receptje is van már a blogon, itt érdemes nézegetni  ezeket.

....és másfél hónap múlva ilyen, finom, a medvehagyma nem üt át, kellemes ízű savanyú:

másfél hónap érés, erjedés után


**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések