Rókagombás, spenótos húsgombócleves

rókagomba finom, és az ételben is dekoratív gomba, így mindig öröm, ha adja az erdő. Semleges ízű, de nagyon jó állagú, én szeretem levesben, szószban, pirítóson, pizzán, kenyérlángoson, pirítva és mindenhogy másképp.
Ezúttal egy gazdag levest készítettem belőle, húsgombóccal, sok zöldséggel, és hajdinabetéttel. Egytálételként is megállja helyét.


Elkészítés, hozzávalók:

- rókagomba egy jó maroknyi
- gyökérzöldségek (sárgarépa, zeller, pasztinák, petrezselyemgyökér) karikára vágva, illetve kockázva vegyesen, két csészényi
- darát hús, 10 dkg
- bébispenót
- petrezselyemzöld, pár szál
- vöröshagyma, egy apró fej egészben
- fokhagyma, 2 gerezd
- fűszerek: só, őrölt fekete bors, őrölt köménymag, pici citromlé és egészen pici reszelt citromhéj
- zsír vagy olaj, 1 kanálnyi
- hajdina, két evőkanálnyi (előzetesen beáztatva)

A rókagombát megtisztítva feldaraboltam, a darált húst sóval borssal, kis őrölt köménnyel, reszelt fokhagymával fűszereztem és apró gombócokká formáztam. Egy gerezd apróra vágott fokhagymát és a kis fej vöröshagymát egészben, zsiradékon pirítottam, mikor a fokhagyma már illatozott, hozzáadtam a gyökérzöldségeket és felöntöttem vízzel. Amikor a víz forrni kezdett egyenként beletettem a húsgombócokat, majd pár perc főzés után a rókagombát, hajdinát és az apróra vágott spenótot, valamint petrezselymet is.  A húsgombócok megpuhulásáig még pár percig főztem, majd lefedve, forrón állni hagytam, miközben a hajdina is biztosan teljesen megpuhult. Citromlével és citromhéjjal még fűszereztem, valamint kóstolás után beállítottam az ízeket. 
    
További sokféle erdei gombaleves az Erdőkóstoló blogon

Erdőkóstoló a Facebook-on még több tartalommal

                                           A saját gyűjtésű gombákat lássa szakellenőr!


**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések