Podagrafüves, hajdinás laskaleves

A késői laskagomba késő ősztől megjelenő finom erdei gomba. A podagrafű erdőkben és sokszor kertekben is jól szaporodó levélzöldségnövény és gyógynövény. Ezúttal egy gyors és egyszerű és finom leves készült belőlük gyökérzöldségekkel gazdagon és hajdina (pohánka) betéttel.


Hozzávalók:
1-2 csészényi darabolt késői laskagomba 
1 nagyobb sárgarépa kockázva
1 fél kisebb pasztinák kockázva
1 nagyobb szelet zellergumó kockázva
1 kisebb petrezselyemgyökér kockázva
1 fél csészényi hajdina/pohánka
1 csészényi apróra vágott podagrafű
1 nagyobb gerezd fokhagyma apróra vágva
1 kisebb vöröshagyma egészben
1 evőkanál zsír (vagy olaj)
víz
 Fűszerek: só, őrölt fekete bors, őrölt köménymag

Elkészítés:
A fokhagymát és sárgarépa kockákat kevergetve zsíron pirítottam, míg a fokhagyma illatozni nem kezdett, és a répa sárgára nem festette kicsit a zsírt. Ezután hozzáadtam a gombát, a vörös hagymát egészben és a többi gyökérzöldséget; felöntöttem vízzel, fűszereztem, és hozzáadtam az előzetesen beáztatott hajdinát is. Mikor már szinte megfőtt minden, a levesbe tettem a podagrafüvet is és készre főztem. (Ha a laskagomba esetleg öregebb, akkor érdemes előfőzni, nehogy kemény maradjon) 

További sokféle erdei gombaleves az Erdőkóstoló blogon

A saját gyűjtésű gombákat lássa szakellenőr!


Erdőkóstoló a Facebook-on még több tartalommal,

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések