Laskagombás káposzta kicsit füstösen

A késői laskagomba az őszi esők és az első hidegek után jelenik meg korhadó tuskókon, fatörzseken, beteg fákon. Jó ízű gomba, de rendesen meg kell főzni, így a fűszeres vajon lepirítva, gyors elkészítés, amit sok gombából szeretek, ennek a gombafajnak nem elég. Ráadásul, ha már nagyobbra nőtt, nehéz megállapítani mennyire öreg, így hosszabb főzésidejű ételekbe érdemes tervezni.
   
Ez az étel nem túl fotogén ugyan, de az illata és az íze nagyon jó. A belefőzött szalonnabőrtől és kevés kolbászkarikától kapott kis füstös ízt. Finom, olcsó, egyszerű, magyaros étel, én másodszor készítem, mióta idén beindult a laskagomba. 


Elkészítés:
A gombát, kb. három tenyérnyit darabolva, előzetesen beáztatott szalonnabőrrel, hagymás, fokhagymás, pirospaprikás rántással indítva, pici csípős zöldpaprikával, 1 paradicsommal előfőztem (kuktában). Mikor már a gomba megfőtt, a vége felé adtam hozzá egy fél fej felvágott fejes káposztát (fele mennyiségű savanyított, fele édes káposztával is készítem, ha lehet még jobb úgy) a, 1 db karikára gyalult sárgarépát és a kevés karikázott füstölt kolbászt. Ha a laska már nem a legzsengébb, akkor nehezebben fő meg, a káposztát és a répát viszont nem akartam szétfőzni, szeretem, ha picit roppan, ezért nem tettem fel együtt a belevalókat. Fűszerek: őrölt köménymag (ebből több), kevés majoránna és őrölt fekete bors, 1-2 babérlevél, só. 

Az ételben található vadon gyűjtött összetevők: késői laskagomba (Pleurotus ostreatus)

A saját gyűjtésű gombákat lássa szakellenőr!
Erdőkóstoló a Facebook-on még több tartalommal,


Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések