Húsos somos, vadsnidlinges babsaláta bodzavirágos balzsamecettel

A savanyított húsos somot tavaly nyáron készítettem, abból került ebbe a lila hagymás, vadsnidlinges babsalátába


A szárazbabot előző nap beáztattam, majd az áztatólevet leöntve (kuktában) babérleveles, sós vízben puhára főztem. A főtt bab levét leszűrtem. A babot szeletelt lila hagymával, apróra vágott vadsnidlinggel és savanyúságként eltett húsos sommal kevertem össze. A húsos som savanyú levéből és bodzavirágos balzsamecetből  - ami édesítette is kicsit - kevertem rá kis öntetet.  A babot kivéve a saláta minden alkotórésze fűszerez is. A húsos som magos, így a magokat köpködni kell, de sebaj, így is finom. Köretként vagy magában is finom és tetszetősen színes saláta.

Ui: még tavasszal készült

további húsos somosok az Erdőkóstoló blogon


Erdőkóstoló a Facebook-on még több tartalommal

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések