Színes, fűszeres, vegyes erdei gombaragu sajttal töltött, frissen sült kiflikkel

Egy gyors finomság erdei gombákból.
2014-ben, aki erdei gombát kívánt venni, gyűjteni, kapni, annak kívánsága biztosan teljesült.
A sok eső a természetnek - azt gondolom - nagyon jót tett. Felteltek a mocsarak, felfrissültek a rétek és az erdők és bennük a gombák is bőven "termettek".  


gombaragu 
Hozzávalók: többféle gomba, többféle színű paprika, 
kb. 2dkg vaj, 2 gerezd fokhagyma, só, őrölt fekete bors. 

ebben volt: 
Vargánya, tölgyfa érdestinóru, galambgomba, rókagomba megtisztítva és apróra vágva. 
A gombát apróra vágott fokhagymával, vajon pár percig pirítottam, majd, hozzákevertem az előzetesen felkockázott zöld és piros színű paprikát. Sóztam, borsoztam. Kész.  
Szép színes lett eleve a több színű gombától, de egy kis színes paprikától még szebb. A gombát gyorsan átpirítottam a vajon, alig engedett levet, utólag sóztam, majd hozzátettem a színes húsos paprika kockákat. 

Frissen sült, sajttal töltött, házi vajas kiflikkel nagyon finom.

vajas, kelt kiflik:

50 dkg liszt (BL 80-as a jobb)
kb. 25 dl tej
2 dkg élesztő kis tejben, fél evőkanál cukorral felfuttatva
3/4 vaj (10 dekásból)
fél teáskanál só 
1 tojás sárgája

Tölteléknek:
 Finom kemény sajt kis ujjnyi vastag csíkokra vágva
1/4 vaj olvasztva

A kiflik lekenéséhez:
 1 tojás fehérje

A tészta hozzávalóit összedolgozzuk, alaposan kidagasztjuk.
A vajat lehet kis adagokban hozzáadni, segít a dagasztásban, amikor nagyon ragad még a tészta.
Én kézzel dagasztok, így a tej-liszt arányt jobban lehet érezni. Egy lágyabb tészta kell.
Ha kész a dagasztás, meleg helyen kétszeresére kelesztem, majd 4 cipót formázva kerekre nyújtok egy-egy cipót.  Lekenem vajjal a kerek tésztát, majd hat cikkre vágva, sajt csíkkal töltve készítem a kis kifliket. Tepsibe téve végül mindegyiket tojásfehérjével megkenem. Egy 10 perces pihentetés után mennek a sütőbe.
Ha kisültek, letakarva még a tepsiben hagyom kicsit. 
  
Képek: vargánya, tölgyfa érdestinóru és sárga rókagomba  




Megjegyzések

  1. Szia!
    Szeretném kérdezni, hogy a kifliket hány fokos (és milyen) sütőben, és kb. mennyi ideig sütötted?
    Köszönöm!
    Gábor

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gábor, sütőm régi jófajta, de nem adható meg a hőmérséklet, így nem is tudom, de kb. 180-200 fokon sülnek a keltek. A sütés ideje pedig méretfüggő, figyelni kell, mikor lesz a nekünk tetsző aranyszínű és az alját is közben, nehogy az meg túlsüljön.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések