Savanyított kövér porcsin

A kövér porcsin savanyítva, akár ecetesen, akár tejsavasan fermentálva is jól használható. Ha sok van, ezekkel az eljárásokkal későbbre is tartósítható. Ezúttal fermentálva savanyított porcsint készítettem a szokásos módon, a régi "vizes uborka" módszerrel. Hasonlóképp lehet más zöldségekkel együtt savanyítva egy vegyes savanyúságban vagy uborkával együtt, esetleg káposztába is tehető.    

A kövér porcsin, mint vadzöldség alapos bemutatása IDE kattintva olvasható. További porcsinos receptek pedig ITT találhatók. További sokféle vadzöldség  és vadgyümölcs fermentálása pedig ITT bőven. 

   

Elkészítés: 

Az alaposan megmosott porcsinhajtásokat előzetesen felforralt, de már lehűlt sós vízzel öntöttem le egy befőttes üvegben, majd csavaros fedővel lezártam. A só és a víz aránya: 1 l víz / 2 dkg (1 ek) só. Fűszerei ízlés szerint, nekem fokhagyma, babérlevél, pici tormagyökér, szemes fekete bors. Fontos, hogy minden zöldség mindig lé alatt legyen (ha kell, leszorító, elég sok lé). Az erjedés gyorsítása érdekében egy saját erjesztésű savanyított zöldség levéből adtam néhány kanállal a léhez (de enélkül is elindul az erjedés), majd lezárva a konyhában tartottam az üveget. Az erjedés már a második napon megindulhat, sziszeg, szén-dioxid távozik, kevés lé is távozik a fedő alatt, de 5-6 nap után már nem sós, hanem savanykás lesz a lé, a szaporodó tejsavbacik segítségével. Addigra abbamarad a sziszegés is. Ezután hidegre teszem az üveget, ahol még tovább érhet. Amíg nem kerül felhasználásra, jobb, ha nem nyitogatjuk. (A képen még készülőben, de már szépen elindult az erjedés.)


**********************************

Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések