Porcsinos friss csalamádé rántott cukkinihez

A kövér porcsin igazi nyári növény, így nyáron érdemes keresni. Általában nem kell messzire menni, csak a konyhakertig. Bár termeszteni nem kell, mégis mindenhol betelepül a konyhakerti gyomok közi. Érdemes viszont "élni vele" mert rengeteg erénnyel rendelkezik. Ezekről és óvatossági szempontokról is ITT írtam. További porcsinos bejegyzések, receptek pedig ITT olvashatók.


Elkészítés: A porcsint megmostam, az egészséges, ép leveket és hajtáscsúcsokat lecsipkedtem. (A szárakat sem kell kidobni, ha elég zsengék, spárga-szerűen főzve, párolva használhatók fel.) A lecsipkedett levelek nyersen bármilyen salátába belekeverhetők, jelen esetben káposztában bő csalamádéba kerültek. A  káposztát, sárgarépát, uborkát, színes paprikákat legyalultam, besóztam picit, hagytam állni, belekevertem a porcsint is, és ízesítettem ecettel, pici cukorral, tört borssal, 1-2 órára behűtöttem. 

A még zsenge cukkini karikákat besóztam, majd lisztbe + felvert tojásba + morzsába forgatva olajban kisütöttem. A morzsát maradék szárított kenyérből daráltam, kevés zabpelyhet és lenmagot is daráltam bele.

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések