Lucfenyőital

A lucfenyő tűlevelei fiatalon és idősebben is aromás, gyantás, citromos ízűek. Fiatalon, a még zsenge, tavasszal éppen kibontakozó hajtáscsúcsokból "rügyekből" fenyőszirup készül sokfelé. Később a levelek megkeményednek, de még úgy is használhatók, C-vitaminban gazdagok. A lucfenyő bemutatása a "Lucfenyőt a konyhakertbe" c. cikkben ITT bővebben. További fenyős receptek pedig ITT találhatók. Ez az ital fiatal és már idősebb fenyőlevelekből is elkészíthető.
Elkészítés: Az italhoz a fenyőleveleket az ágakról levágtam, majd bő vízzel, édesítéssel (méz vagy cukor vagy egyéb), kevés reszelt citromhéjjal, pár csepp citromlével késes turmixban összeturmixoltam, miközben a fenyőtűket a kések összezúzták. Ezután a rostoktól leszűrve már iható is az ital. A tűlevél mennyisége ízlés szerinti, de töményen nekem nem annyira jön be, viszont nagyon üdítő, finom kis mennyiségű levéllel. Kb. egy-másfél evőkanálnyi tűlevél egy fél liter vízhez elég, de ezt mindenki kísérletezze ki magának.

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

  1. Fantasztikus, mit meg nem tud az ember az eddig nem fogyaszthatónek vélt növényekről! Tiszteletem ezekért az írásokért!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Örülök, ha tetszik, és jó esik, hogy megírtad!

      Törlés
  2. Kedves Andrea!
    Köszönjük az újabb ötletet: biztosan kipróbálom, én eddig teakeverékekbe és pesztóba használtam a tűlevelet, de tudom hogy északi népek, úgy tesznek frisset a főtt vajas krumplihoz, mint mi petrezselymet.
    Tímea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi az ötleteket, izgalmas lehet pesztóban és vajas krumpliban is! Kipróbálom.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések