Csalános, túrós, sonkás pite

Vadzöldségekkel és túróval töltve többféle módon készítettem már tésztákat. Ilyen keverék tölthető rétestésztába tortaszerűen tortafomában sütve, vagy tekercselve. Balkáni országokban számos módon töltik a rétest csalánnal, libatop levelekkel vagy spenóttal kevert túróval. pl így. 
Omlós tésztába töltve is van már a blogon hasonló vadzöldséges pite, finom vadzöldséges hideg mártogatóval. Az alábbi is finom volt. Tésztája a magoktól még omlósabb, bár szárazabb is.


Tészta: 1 tojás, egy vaj (10 dkg-os), sóval, kávéskanál sütőporral, kis fekete borssal fűszerezve kikevertem, majd búzalisztet (fele), zabpehelylisztet (kb. negyede) és szezámmagpelyhet (kb. negyede) adagoltam hozzá, gyors mozdulatokkal, addig amíg masszív, de már nem ragadós tésztává összeállt (nem mértem). Hűtőbe tettem, míg a töltelék elkészült.

Töltelék: 250 g túró, jó sok csalán (leforrázva, majd hideg vízben, kihűtve, kicsavarva, kb. két csészényi) amit összevágva fokhagymás vajon, fedő nélkül puhára pároltam saját levében. Fűszerek: só, bors, bazsalikom. Amikor kihűlt csalán, összekevertem egy egész tojással, a túróval és kb. két ek. szezámmagpehellyel nedvszívónak. Ezzel megtöltöttem a sütőtálba tömködött tésztát, majd még kevés házi sonkakockával megszórtam a tetejét. A tésztát nyújtani nem lehet, mert a magok miatt törik, ezért bele kell kézzel nyomkodni a sütőpapírral bélelt piteformába. Ez a tészta szárazabb, mint a csak búzalisztből készült. Kb. 20 perc alatt megsült.

hasonló ételek a blogon: 
vadzöldséges, sós pite tejfölös,
levélzöldséges mártogatóval


vadzöldséges, túrós rétestorta
levélzöldséges, majonézes, hideg szósszal

Erdőkóstoló a Facebook-on még több tartalommal,

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések