Rántott gévagomba vajas komlóhajtással, medvehagymás majonézes salátával

Kihagyhatatlan, ha gévagombához sikerül hozzájutni, a rántott gévagomba. Szerintem nincs hozzá hasonló. Sokat nem szabad azért enni belőle, pláne este nem, mert a gomba nehezen emészthető eleve, a géva pedig még nehezebben. Fontos tudnivalók a gévagomba fogyasztásához IDE kattintva. További sokféle gévagombás recept pedig IDE kattintva böngészhető.

Rántott gévagomba-falatok, medvehagymás-vajas párolt komlóhajtással és medvehagymás majonézes salátával
Elkészítés: 

A gombát szeletekre vágtam, tejbe áztattam egy-két órára, majd lisztbe, tojásba és kenyérmorzsába forgattam. Újabban 20-25 perc hőkezelést ajánlanak a sárga gévagomba fogyasztásához, ezért akár előzetesen megfőzhető a gomba, majd főzés után lecsepegtetve panírozható. Pici olajjal kikent tepsiben, panírozva, sütőben is süthető. Egy pici olajspricc kell a gombák tetejére, így is el lehet érni a szükséges hőkezelési időt. Én kirántva viszont tényleg csak a legzsengébb gévagombát szoktam készíteni, előfőzés nélkül sem ártott meg soha, de aki még soha nem ette, vagy vendégeknek szánja, pláne ha gyereknek,  inkább tartsa be a 20 perc hőkezésre az ajánlást. Jobb a békesség. 

A komlóhajtást  gőz fölött megpároltam, majd pirított fokhagymás olvasztott vajba forgattam. A salátának szánt zöldségeket összevágtam, kevés medvehagymát is vágtam bele, majd tejföllel elkevert majonézes, picit édesített szószba forgattam. Zamatos turbolya és medvehagyma virágok díszítik. 
 
**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

  1. Addig nem nyugszom, amíg ilyen gombát nem szerzek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk most is volt a piacon gévagomba. Budapesten is kell lennie valahol. ha mégsem, akkor egy kis Duna menti erdei kirándulást javasolok!

      Törlés
  2. Imádom...a múlt nyáron nagyon sokat ettem. Ízletes és nagyon különleges gomba:).

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések