Vadlevélzöldség-pesztós, medvehagymás, csalános hosszúmetélt (pesto)

Tavasszal, amikor sokféle finom és egészséges vadzöldség elérhető, akkor nagyon érdemes ezekből többfélét, vegyesen használni, pl. pesztókba. A pesztók finomak tésztaszószként, pirítósra vagy friss kenyérre is. Szinte minden vadzöldségból készíthetők. Még több pesztó IDE kattintva olvasható.
Elkészítés: 180-190 gramm lisztből és 2 egész tojásból tésztát gyúrtam, egy óra pihentetés után sodrófával, úgy nagyjából 1-1.5 mm vastagságúra nyújtottam a tésztát, majd ketté vágtam. A két fél tésztakorongot feltekertem és feltekerve kb. 5 mm szélességű metélteket vágtam belőle (ld. alsó kép!). A tésztaszószt, a pesztót 60-70 dkg tavaszi vadzöldségből készítettem (csalán, medvehagyma, zamatos turbolya, podagrafű). A csalánt előzetesen blansíroztam, majd a többi vadzöldséggel együtt apróra vágtam és kevés olajon pici vízzel felöntve, sózva, borsozva puhára pároltam, elpárolva a levét. A párolt zöldeket pirított magokkal, (tökmag és/vagy dió, bükkmakk, mogyoró, kendermag, napraforgó) jó ízű olívaolajjal, pici friss citromlével és reszelt citromhéjjal, botmixerrel durvára daráltam (! nem jó, ha teljesen pépes). Ha a vadzöldségek között nincs medvehagyma, akkor 1-2 kisebb gerezd fokhagyma is kell bele. Ezután reszelt kemény (vagy félkemény sajtot) adtam még a pesztóhoz, és összekevertem a közben kifőzött tésztával. Tálaláskor megszórható még pirított magokkal és/vagy reszelt finom sajttal. A pesztó alkotórészeinek aránya: nekem kb. azonos térfogatnyi mennyiségben volt a párolt vadzöldség, a pirított mag és a sajt, valamivel több az olívaolaj.
**********************************
ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések