Vadzöldséges, kucsmagombás házi hosszúmetélt

Feltűnt, hogy az olasz tésztás ételek között változatos levélzöldséges tészták is készülnek. Sokféle és nagy mennyiségű levélzöldséget tesznek a tésztákra, sőt többféle vadzöldséget is a kertben termők mellé. Mezei katáng levelek, pitypang levelek, komlóhajtás, zamatos turbolya, csalán, pl. Ezeket vidéken vadon szedik, de van amelyik termesztve is megvásárolható. Vadontermő gomba is sokszor előfordul a tésztákon. Gondoltam kipróbálom ezt a nagyonsok-zöldséges tésztát most nem pesztós tésztaként, hanem párolt zöldségekkel. Hosszúmetéltet főztem vadzöldségekkel és kucsmagombával egy kosárnyi zöld levélből és hajtásból, no meg az idei első gombákból, cseh kucsmagombából.
Elkészítés: 190 gramm lisztből és 2 egész tojásból tésztát gyúrtam, egy óra pihentetés után sodrófával, úgy nagyjából 1 mm vastgaságúra nyújtottam a tésztát, majd ketté vágtam. A két fél tésztakorongot feltekertem és feltekerve kb. 5 mm szélességű metélteket vágtam belőle. Ezuán komlóhajtást, zamatos turbolyát, csalánt, lósóskát és medvehagymát vegyesen, egy nagy tálnyit (kb. 800 gramm) összevágva megpároltam. Fűszerezése só, bors, fokhagyma, pici chilipehely a végén, és persze a sokféle zöldségnek is van íze. A megpárolt zöldségeket forró, fokhagymás olajon még átfogattam. A kucsmagombát külön megfőztem (kötelező 20 perc főzés, és én első főzőlevét elöntöm), majd azt is fokhagymás olajon átpirítottam, só, bors rá. A gombából és a zöldségekből is tettem a kifőtt tésztára + olívaolaj és kis Grana Padano sajt, a szegények parmezánja, reszelve. Finom.
Hasonló vadpesztós, vadzöldséges tészta IDE kattintva még.

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések