Vadzöldes-spenótos, csőben sült juhtúrós palacsinta

Amikor csak kevés vad levélzöldség van tavasszal, vagy esetleg mérsékelni szeretnénk egyes vadzöldségek erősebb ízét, akkor többfélét vegyesen érdemes használni, vagy akár spenóttal keverni. Ez a finomság a korai, első salátaboglárkákból, medvehagymából, csalánból, zamatos turbolyából, kis tyúkhúrból és spenótból készült. Nálam a tyúkhúr kevés általában, medvehagyma sem mindig sok az erős íze miatt. salátaboglárkát pedig csak nagyon fiatalon használom. Ezeknek a fajoknak az ehető bemutatása a nevükre kattintva olvasható. A csőben sült palacsinta nem túl bonyolult. Juhtúróval és túróval, tejföllel kevert töltelékkel megtöltött palacsintákat egy vegyes levélzöldséges szósszal leöntve átsütöttem. Akinek bővebben kell, a kép alatt olvashatja.
Elkészítés: Csalánt, medvehagymát, kevés tyúkhúrt és nagyobb mennyiségű spenótot apróra vágtam, egy kanál olajon 2 pici gerezd fokhagymát illatosra pirítottam, majd azon a levélzöldségeket kevés vízzel kiegészítve megpároltam. A levélzöldségek aránya tetszőleges és szabadon választható azokból, ami rendelkezésre áll. A legvégén apróra vágott zamatos turbolyát is adtam hozzá, majd egészen kevés tejjel és rizsliszttel habartam, hogy picit szószos legyen. A palacsinták töltelékéhez juhtúrót, (tehén)túrót (kb. fele-fele arányban) és tejfölt kevertem össze, kevés apróra vágott medvehagymával fűszereztem. A töltött palacsintákat sütőtálba tettem, majd a levélzöldséges szószt ráöntöttem, arra még tejfölt raktam és az egészet átsütöttem.

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.
 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések