Zamatos turbolyás sárgaborsóleves (tej- és lisztmentesen)

A zamatos turbolya ősztől egészen nyárig zöldell, mostanában sajnos a hó sem rejti el télire, így igazán hosszó ideig elérhető a természetben vagy a kertekben is. Hatalmas zamatos turbolya mezők zöldellnek sokfelé akácos, nyáras, füzes, de más, zavartabb aljnövényzetű erdőkben is, bokrosok szélében is. A zamatos turbolya bemutatása pedig ide kattintva olvasható. A fajbemutató bejegyzésben az óvatossági figyelmeztetések elolvasása mindenképpen ajánlott. Ötletek a felhasználásra pedig itt, bőven.
Elkészítés: A sárgaborsót előző nap bő vízbe ázatattam, majd leszűrtem és elég sok babérlevéllel, sós vízben megfőztem, picit túl is főztem, hogy krémesebb legyen. Nem kell nagyon bő vízben főzni, mert a a leve is kell, már nem szűrtem le. Amikor megfőtt, egy másik lábasban, olajon apróra vágott fokhagymát és durvára reszelt sárgarépát pirítottam. Mikor a sárgarépa már kissé megpuhult, akkor hozzáöntöttem a főtt sárgaborsót a levével együtt. Sóztam, pici kurkumával, örölt fekete borssal, pici oregánóval és kakukkfűvel fűszereztem és addig főztem míg a sárgarépacsíkok alig roppanósra főttek. Végül mustárral savanyítottam. A sárgaborsó krémesre főtt, de még kissé daradabos is, ám a krémesség miatt sem kell habarás a levesbe. A zamatos turbolya csak tálaláskor kerül bele, apróra vágva elég csak a kimert levesbe, a tányérokba szórni ízlés szerint.
Az Erdőkóstoló adományvonal ide kattintva érhető el - ha szívesen támogatná az oldal tartalmainak készítését. Ha nem, vagy nem tudja, akkor olvasni továbbra is szabadon lehet. Jó olvasást!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések