Vadzöldséges leves komlóhajtással, kányazsomboros-zamatos turbolyás tejföllel

Ez egy egyszerű és nagyon finom vadzöldséges leves komlóhajtással, csalánnal, podagrafűvel, amit ráadásul hidegen kevert kányazsomboros, zamatos turbolyás tejföllel is meg lehet koronázni.


Elkészítés: 

Tavasszal gyakran készítek ilyen vadzöldséges levest, mindig az a vadzöldség kerül bele, amit éppen gyűjteni tudok. Ebbe most komlóhajtás, csalán (előzetesen blansírozva), podagrafű került, amiket megmostam és összevágtam. A levélzöldségek mennyisége ízlés és lehetőség kérdése, én jó bőven teszek belőlük. 1 gerezd apróra vágott fokhagymát (apróra vágott medvehagymalevél is mehet mellé kevés) kis olajon illatosra pirítottam, majd reszelt sárgarépát, reszelt petrezselyemgyökeret és a levélzöldségeket is hozzáadtam, majd felöntöttem vízzel. Fűszereztem pici tört fekete borssal, köménymaggal, pici gyömbérrel, szerecsendióval, sóztam és készre főztem. Legvégül két egész tojást (vagy akár személyenként egyet) is a lébe ütöttem gyengéden elkeverve, hogy nagyobb tojásdarabokban főjön meg a két tojás. 

A tejfölbe szánt vadzöldségeket (zamatos turbolyát és kányazsombort) több vízben alaposan megmostam, egészen apróra vágtam, majd ízlés szerinti mennyiségben a picit megsózott tejfölbe kevertem, én jó bőségesen, ahogy képen is látszik. 

Az Erdőkóstoló adományvonal ide kattintva érhető el - ha szívesen támogatná az oldal tartalmainak készítését. Ha nem, vagy nem tudja, akkor olvasni továbbra is szabadon lehet. Jó olvasást!

  

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések