Csipkebogyós porcukor készítése

Ez a porcukor egy köztes termék volt a csipkemázas vajas kekszekhez, de önállóan is sok haszna lehet, ezért kap egy bejegyzést, na meg azért is, mert van, aki kérte.
Friss csipkebogyót gyűjtöttem, megszárítottam, de szárítás nélkül is jó lehet. (Régen szárított csipkebogyó nem jó, nem lesz szép színe.) Ezután a csipkbogyók fekete végét, és ha van, a szárát levágtam. Késes darálóban, bő mennyiségű porcukorral összuedaráltam. A lényeg, hogy szitálható száraz anyag keletkezzen, és ne tapadjon össze nedvesen. Próbálni kell, sok függ a csipkék nedvességtartalmától, a gyümölcshús mennyiségtől is. Közben lehet adagolni hozzá porcukrot vagy csipkét. Ezután egy lisztszitán kétszer átszitáltam. Frissen érdemes készíteni, ha van friss csipke, mert hosszú ideig nem marad meg a szép narancsos, csipkés színe, sajnos bebarnul. Pici citromhéj hozzádarálásával sem lehet elrontani az ízeket, igen finom. Nedves felületű sütire, fagyira, tejbegrízre, stb. szitálva színe mélyebb, erősebb lesz. A magok darálás közben egyben maradnak, nem kell aggódni miattuk, ezeket és a kellemetlen szőröket kell kiszitálni, de ehhez a sütihez pl. kiváló:
és akit üde zöld színű és fenyős ízű porcukor és máz is érdekel, az kattintson ide

Megjegyzések

  1. a belső szöszöktől nem is kell megszabadítani a csipkebogyót?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De igen, ezért kell átszitálni (utolsó mondatban írtam)

      Törlés
  2. köszönöm, lehet átsiklottam felette

    VálaszTörlés
  3. Kedves Kinga!
    A felezet csipkebogyókat kiszárítottam kiszedtem a magokat azt porrá örőltem. Maradtak szöszök ígyis,beletettem a felezet csipkebogyókat egy nagy keverőtálba és bekapcsoltam a gépet a keverőlapátját használva.Addig keveri forgatja őket amíg a szöszök össze állnak, mint egy porcica 🙂

    VálaszTörlés
  4. rendben, már csak csipkebogyót kellene szedni :) és némi időt nyerni

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések