Diós hókifli

Ez a süti már klasszikus, bizonyára sokan ismerik. Mi is szeretjük, így innen a blogról sem hiányozhat a diósok sorából. Ez az a hókifli, ami nem diós lekvárral töltött, hanem aminek a tésztájában darabos dió van. Jó ráharapni a diódarabokra, és így az íze is más, mintha darálva lenne benne a dió.



Hozzávalók:

300 g liszt + 50 g kukoricakeményítő
200 g vaj + 50 g zsír
80 g porcukor
130 g dió
1 csomag vaníliás cukor
nagy csipet só
1 narancs reszelt héja

+ amibe beforgatjuk a kisült kifliket:
néhány evőkanálnyi porcukor + 1 cs vaníliás cukor + 1 citrom reszelt héja 

Elkészítés:

- a diót egy szélesebb deszkára öntöttem, majd a sodrófát többször átforgatva rajta összetörtem apróbb darabokra
- a tésztát a megadott hozzávalókból gyors mozdulatokkal összegyúrtam, majd fóliával lefedve hűtőbe tettem egy órára. 
- miután kivettem a hűtőből, vártam egy fél órát, hogy kicsit felmelegedjen, majd 5-6 mm vastagra nyújtottam és egy pogácsaszaggató formával félholdakat vágtam ki a tésztából. Előmelegített  sütőben 170 fokon 16-17 percet sült két részletben. 
- a kisült kifliket (félholdakat) még forrón vaníliás cukorral és citromhéjjal fűszerezett porcukorba forgattam. Finom és sokáig eláll, ha tud.

A dióról bővebben: itt
Diós édes és sós ételek az Erdőkóstoló blogon: itt       

  

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések