Somlekváros Sacher-torta

A Sacher-torta talán a legfinomabb torták közé tartozik, akkor igazán finom, ha a gazdagon csokis tészta egy fanyar, savanykás, de mégis zamatos lekvárral egészül ki. A somlekvár ilyen, így nagyon finom és gyönyörű színű, elegáns torta lett a Sacher somlekvárosan.

A som érdekes ízű, savanykás gyümölcs, sokfelé vadon terem, többfelé pedig termesztik is. Én vadon gyűjtöttem a Mecsekben. A somlekvárt idén kevés cukorral főztem, de készülhet ízlés szerint cukormentesen vagy sok cukorral is, még akár hidegen kikeverve is kora ősszel, amikor érik. 



Elkészítés:

A Sacher-torta recept többféle található az interneten, mindegyik csokiban gazdag. Én kis módosítással, kevesebb cukorral, liszt helyett részben kakaóporral egy 6 tojásosat választottam. 

Hozzávalók egy normál méretű tortaformába:

Tészta: 6 tojás, 200 g étcsokoládé, 200 g vaj, 140 g liszt + 20 g kakaópor, 100-120 g cukor + 2 csomag vaníliás cukor (a cukor mennyisége a csoki édességétől is függhet), csipet só, fél csomag sütőpor, csepp citromlé

Töltelék: kb. 250 g fanyar somlekvár (nekem kevés cukorral készült a lekvár, így picit vizesebb állagú volt, de,  mivel a tészta csokiban, vajban nagyon dús, ezért nem áztatta át azt, sőt, amit picit beszívott, az még jót is tett az összhatásnak).

A tetejére: 200 g étcsokoládé + 2 evőkanál étolaj gőz fölött felolvasztva    

A vajat cukorral habosra kevertem, majd a tojások sárgáját is egyenként hozzákevertem. Közben gőz fölött felolvasztottam a csokit, langyosra hűlve, azt is hozzákevertem a vajas tojásos keverékhez. A lisztet, a kakaóport és a sütőport, a csipet sót külön összekevertem. Külön, egy csepp citromlével felvertem a tojások fehérjéjét is. Végül kis adagokban összekevertem a vajas keveréket a szárazanyagokkal és a tojáshabbal, óvatosan, hogy a hab ne törjön össze. A tésztát sütőpapírral bélelt formában, előmelegített sütőben, 170 fokon, kb. 40 percig sütöttem. A tészta a sütőben hűlt langyosra, majd a formából kivéve rácson hűlt tovább.

Amikor teljesen kihűlt, keresztben három lapra vágtam, két lapot somlekvárral kentem meg, a tetejére pedig a gőz felett olajjal felolvasztott csokit öntöttem, mikor a csoki már picit kezdett sűrűsödni. Pár óra múlva vágható fel, amikor a csoki a tetején már teljesen megszilárdult. Nagyon finom.   

Az Erdőkóstoló adományvonal ide kattintva érhető el - ha szívesen támogatná az oldal tartalmainak készítését. Ha nem, vagy nem tudja, akkor olvasni továbbra is szabadon lehet. Jó olvasást!

    

Megjegyzések

  1. Nekem nincs som, de hasonlót tudok Mirabolán szilva lekvárjából is. :)

    VálaszTörlés
  2. Éppen most készítettem som lekvárt. Ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések