Citromos, kakukkfüves vargányakrémleves pirított vargányakalap betéttel

A leves csak a vargányák tönkjéből készült, ezért szép világos maradt. Liszt és tejmentes, de a gombatönk jól sűrített is, nem volt szükség lisztes habarásra. A fűszerezés enyhe, hogy a gomba íze érezhető legyen.

Elkészítés: A friss gombákat megtisztítottam, több vargányatönköt és 2-3 kalapot külön-külön daraboltam. (A kalapok nagyobb részéből rántott vargánya lett, a tönkökből leves és pár kalapból levesbetét.) Kis vajon/más zsiradékon 2 gerezd fokhagymát pirítottam, majd a gombatönköket rádobva, sózva pirítottam tovább, majd vízzel felöntve megfőztem. Fűszerek: 2-3 ág friss, citromos kakukkfű vagy kakukkfű, pici szárított kakukkfű, őrölt fekete bors, só, reszelt citromhéj, pár csepp citromlé. A fűszerezés enyhe, hogy a gomba íze érezhető legyen. Amikor a gomba puhára főtt, botmixerrel krémesítettem és a legvégén kis teavajjal még ízesítettem. Tálaláskor megszórtam szép, sárga citromos borskeverékkel és a gombakalapokból lepirított, vargányákalap-levesbetéttel tálaltam. A leves sűrűsége és vargányás íz is a tönkök és víz arányától függ, érdemes kevesebb vízzel kezdeni, aztán a sűrűség és vargányás íz is hígítással ízlés szerint beállítható. 

levesbetét lesz

A saját gyűjtésű gombákat lássa szakellenőr!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések