2013. április 15., hétfő

Komlós, podagrafüves, medvehagymás, csalános, pitypangos, nagyon gyors leves

Ez egy olyan leves, ami "minden nap jöhet". Nem én mondtam, de egyetértek.
Amikor farkaséhesen hazaérve, könnyű, extragyors, egyszerű, nem több mint 5 perces vacsora kellene, és van otthon a hétvégén szedett erdei, zöldekből, akkor meg pláne egyetértek.


Elkészítés:
Kimarkolunk egy csomó zöldet a hűtőből. Ha nincs megmosva, alaposan megmossuk, durván összevágjuk és kevés zsiradékon feltesszük összeesésig párolódni. Ha nincs benne medvehagyma, akkor zúzott fokhagyma pirításával indítjuk. Amikor összeestek a zöldek, akkor felengedjük vízzel (húslevessel, zöldséglével, ami van), sózzuk. Amíg fő a leves, habarást készítünk. A fentiben tej és kukoricakeményítő van. Amikor már kellemesen puha minden zöld levél, pár perc (nem szabad trutyisra főzni) akkor behabarjuk. A végén pár kanál kefirt tettem még a levesbe pici savanyításként. (Természetesen lehet tejföllel vagy tejszínnel habarni, vagy tejes habarás nélkül is). Nagyon jól esett vacsorára. A komlóhajtás még picit roppant, de úgy volt jó.

Az alábbiak voltak benne: 

Fiatal pitypang levél (baloldalt), podagrafű (fenn),
medvehagyma (jobb oldalt.), csalán (alul)
medvehagyma, podagrafű
és komlóhajtás 
komlóhajtás

3 megjegyzés:

  1. Ki fogom próbálni, bár podagrafüvet nem láttam, de majd jobban szétnézek,de a többi van:) Szeretem az ilyen villámgyors ételeket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Krinsz, szerintem podagrafű nélkül is finom.

      Törlés
  2. Én is megéheztem egy ilyen sokzöldes levesre:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...