Tárkonyos-tejfölös nyári laskagomba kölessel

A nyári laskagomba a kedvencek között előkelő helyen van. Nincs olyna erső íze és kellemesebb az állaga is, mint a kései laskának. A nyári és kséői laskáról  ITT írtam. Változatosan használható, főzhető, süthető, ahogy az ITT látható receptek is talán mutatják ezt.     


Elkészítés: A laskagombát megtisztítva cikkekre tépkedtem. Egy-két nagyobb gerezd fokhagymát pirítottam olajban/zsírban, majd a gombát hozzáadva, megsózva, lefedve, a saját maga által kiengedett levében puhára pároltam. Közben fűszereztem kevés majoránnával, pici szerecsendióval, tört fekete borssal, de a hangsúlyos az ízekben a tárkony, amit bővebben adtam hozzá. Mire a gomba puhára párolódott, már csak kevés leve volt, ezt tejfölös-lisztes habarással krémesre sűrítettem, a tejfölt bőségesen adva hozzá. Végül beállítva az izeket, még egészen picit édesítettem is a szószt. A kölest forró vizben többször átmostam, majd két és félszeres mennyiségű, megsózott vízben megfőztem, végül egy nagyobb szelet teavajat is adtam hozzá. Nagyon finom lett együtt.    

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

   

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések