Konfitált nyári laska, avagy laska zsírban konzerválva

nyári laskagomba a kedvencek között előkelő helyen van. Nincs olyan erős íze és kellemesebb az állaga is, mint a kései laskának. A nyári és a késői laskáról  ITT írtam. Változatosan használható, főzhető, süthető, ahogy az ITT látható receptek is talán mutatják ezt. Tartósítani lehet savanyítva vagy sós lében, zsiradékban. Magas víztartalma miatt szárítani nem próbáltam. Gombatartósítás sokféle módon IDE kattintva böngészhető. Gombatartósításról egy összefoglaló pedig ITT olvasható.


Elkészítés: A gombát megtisztítás után cikkekre tépkedtem, majd megsózva, bő zsírban (lehet sertés-, mangalica-, liba-, kacsazsír, vagy vaj is) kezdtem kis lángon, serpenyőben fedő nélkül sütni. A gomba először levet enged, azt el kell párolni, majd "zsírjára sütni". Addig sütöm, míg a gomba kissé összesül, a víztartalma jó részét is elveszíti, de még nem csipsz-szerű. Vigyázni kell azonban, hogy ne égjen meg. Az így lesütött gombát kisebb üvegekbe töltöm, mert összesülve elég sok fér egy üvegbe, másrészt felbontás után gyorsabban el is fogy, és nem marad félben az üveg, ami akár meg is romolhat. Az üvegeket, üvegtetőket előzetesen csírátlanítom, majd a zsírban sült gombát a zsírral együtt, még forrón beletöltöm az üvegekbe, tetejükre rákanalazok pár kanálnyi forró zsírt, ami megdermedve lezárja, majd száraz dunsztba teszem. Ezután hűtőben tartva el kell állnia, de, aki még biztosabbra megy, annak javasolok egy második hőkezelést. Én is kétszer szoktam: Kihűlés után az üvegeket kuktában, kis vízbe állítva forralom kb. 10 percet, majd a kuktában hagyom kihűlni.  Felhasználása: Lehet kenyérre kenni, ez esetben érdemes kellemes sósra és fűszeresre készíteni. Én fokhagymával és tört fekete borssal fűszereztem. Lehet felmelegítve leszűrni, lecsepegteteni a gombát a zsírból és más módon felhasználni leveshez, szószhoz, melegszendvicskrémbe tenni, stb. 

**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések