Csalános-sajtos cukkinifasírt

csalán szinte mindig elérhető számomra, ezért sokszor teszem mindenbe, amibe lehetséges. Blansírozva, az ITT leírt módon, mert jobb íze, szebb színe lesz, oxálsavat veszít és már nem csíp, így könnyebb feldolgozni. Más alkalmakkor, amikor van más levélzöldség bőven, akkor podagrafű, medvehagyma, más vadhagymák, pitypanglevél is mehet bele együtt vagy külön-külön. A csalán bemutatása zöldségnövényként IDE kattinva olvasható.


Elkészítés: A csalánt, 2-3 nagy maroknyi hajtáscsúcsot blansíroztam, kicsit hosszabban forralva, hogy kicsit puhuljon, majd a hideg vízből kivéve kicsavartam és apróra vágtam. 200 g cukkinit  nagy lyukú reszelőn lereszeltem, picit besóztam, majd egy negyed óra állás után kicsavartam belőle a levet. A cukkinit összekevertem a csalánnal, (igazából még kevés pitypanglevél is ment bele, amit a csalánnal együtt blansíroztam) 20 g rizsliszttel, 20 g kisszemű zabpehellyel, 2 kisebb tojással, sóval, borssal, majoránnával, köménymaggal, oregánóval, apróra vágott petrezselyemmel és kaporral fűszereztem, végül  80 g reszelt, félkemény sajtot is belekevertem. Negyed óra állás után kézzel, kis, lapos lepénykéket formáztam, majd zsírral/oljjal (csak) bőven kikent serpenyőben sütöttem egyik oldalt fedővel lefedve, a második oldalt már fedő nélkül. Kapros, hamis majonézes (mustár + tejföl, kis édesítéssel, pici sóval keverve + az apróra vágott kapor) burgonyával és paradicsommal finom volt. 


**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések