Sötét trombitagombával gyúrt házi tészta

A házi készítésű tészta semmivel sem pótolható, ezért hacsak tehetem, nem boltit használok. Ráadásul házilag zöldfűszerekkel, zöld levelekkel vagy éppen fűszergombával is kombinálható, színezhető, fűszerezhető. Most trombitagombás tésztát készítettem. 

Trombitagombás receptek még a blogon IDE kattintva fedezhetők fel. Csalános zöld tészta pedig ITT található. Hasonló vargányás tészta pedig ITT


Elkészítés: 90-100 g lisztet 1 nagyobb tojással és 10 g finomra őrölt szárított sötét trombitagombával kevertem össze. A gombaörleményt a tojásba szórtam, és ott alaposan elkevertem, majd ezután ment hozzá a liszt, elsőre 90 gramm. A liszt tojásméret függő is, és lehet picit lágyabbra vagy egészen keményre is gyúrni, ki, hogy szereti. Ha szükséges, egy kanálnyi olívaolaj és/vagy egy-két kanálnyi hideg víz is segítheti az összegyúrást. A hozzávalókat tehát alaposan összegyúrtam, majd egy zacskóban fél órára a hűtőbe tettem. A tészta a hűtőben lágyabb lesz, könnyebb nyújtani. Ezután én nagymamásan, gyúródeszkán, sordófával nyújtom, úgy 1 mm vastagra, majd a tésztát több módon hajtogatva vágom. Szélesmetélt vagy hosszúmetélt és más is lehet belőle. A tésztában só nincs, de sós vízben főzöm ki. A tésztára most zöldfűszeres tökmagos pesztó került. Bővebben a pesztókról, többféléle zöldpesztó ITT 

Ötlet és még több szuper ötlet a sötét trombitagombához ITT (The 3 Foragers) ők másképp készítették a tésztát is.
    


**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések