Csalános tészta

A csalán tésztába gyúrva is használható, amit szép zöldre fest, és a szín főzés után is elég jól megmarad. 


A csalánhajtásokat megmosva forró vízbe tettem pár perce, majd jeges vízbe szedtem ki. Alaposan kicsavarva apróra vágtam, majd botmixerrel pépesítettem, amihez aztán hozzáadtam kevés olajat és a tésztába szánt tojásokat, és ezekkel is összemixeltem. Ezután 1 tojás / 10 dkg liszt mennyiségben gyúrtam a tésztát. A csalán mennyisége a szín erősségét befolyásolja, nincs szigorúan megszabva, de kb. maximum a tészta negyedénél-ötödénél több azért ne legyen térfogatra. Sót is lehet a tésztába tenni, de én nem szoktam, úgy tanultam, hogy elég a főző vízben sózni. Sodrófával nyújtottam, vágtam és spagetti-szerűre sodortam (legalábbis egy részét), a többi szélesmetéltként végezte.    



A vadnövény- és gombagyűjtés etikája, törvényei, szabályai: itt

Megjegyzések

  1. Érdeklődnék, hogy milyen ízt kap a tészta a csalántól?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mondhatnám, hogy csalánízt :) de frissen kifőzve ez nem volt hangsúlyos, a megszárított tésztánál kicsit halízszerű lett. A tésztaszósz fűszereivel azonban finom volt.

      Törlés
    2. Köszi. Valami zöld íz szerűségre gondoltam. Mindenesetre a színe nagyon sokat ígérő :)

      Törlés
    3. Frissen, nyersen lehet zöld íze, de úgy vannak hátrányai is :)

      Törlés
    4. mármint nem a tésztának nyersen, hanem a csalánnak nyersen

      Törlés
    5. mármint nem a tésztának nyersen, hanem a csalánnak nyersen

      Törlés
  2. Azt szeretném kérdezni, hogy esetleg zabliszttel vagy más glutenmentessel is működik e a recept.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések