Mezei szegfűgomba fűszeres kacsazsírban

A gombatartósítás számos módja mellett ez is nagyon finom és soha nem okozott még csalódást.

ITT bőven minden más gombatrtósítás is.


Elkészítés:

A gombát megtisztítottam, megmostam, lecsepegtettem és amennyire lehet, konyharuhán / papírtörlőn szárítottam. A nagyobbat szeleteltem, majd bő kacsízsírban feltettem pár gerezd aprított fokhagymával sülni. Annyi zsír kell, hogy a gombát bőven körbevegye majd az üvegekben is. Sóztam és borsoztam finomra. Ezután hosszasan, kisebb hőmérsékleten, lassan sütüttem, miközben a gomba víztartalmából párolgott bőven. Nem szabad megégetni!  Fűszer bors és fokhagyma és egyéb is ízlés szerint mehet bele A száraz és friss zöldfűszerek megéghetnek, azokat ne vagy csak  a sűtés végén. Ebbe a sütés végén petrzselyemzöldet tettem még. 

Közben kuktában kiforraltam az üvegeket (lehet mikrózni is) és a fémtetőket, majd lecsepegtettem róluk a vizet. (Apró üvegeket használok ehhez, hogy felbontva ne maradjon félben túl sokáig.) A jól lesütött gombát még forrón üvegekbe tettem, majd lezárva a fémtetőkkel a kész konzerveket visszatettem a forró vizes kuktába, félig vízbe, majd lezártam a kuktát, kb. 15 percet forraltam, majd a kuktában hűltek ki az üvegek. A forralást másnap újra megismételtem. Az alapos hőkezelés oka, hogy a gomba biztosan a botulizmust okozó baktériumoktól mentes legyen, a konzervekben ugyanis ez a baktérium veszélyes mérget termel. Lehet, hogy a sütés is már bőven elég lenne, de biztos, ami biztos. Hűvös helyen tartom, mivel kis üvegek, a hűtő aljában is van helyük.

Felhasználás: Kenyérre, pirítósra kenve, de felmelegítve a zsírt alaposan lecsepegtetve a gombáról, szendvicskrémekbe, esetleg tésztaszószba használható. A zsír külön is felhasználható, fűszeres. Felbontva rövid időn belül fel kell használni az egészet. Más keményebb vagy rugalmasabb húsú gombával is hasonló készíthető.

 **********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések