Nyárilaska-pincepörkölt

A nyári laskagomba egy puhább állagú és finomabb aromájú laskagomba, mint a őszi-téli párja a kései laskagomba. Emellett is hasonló ételeket lehet mindkettőből készíteni. ITT pl. jó pár ezekből.  


Elkészítés: 

A nyári laskát megtisztítottam, a keményebb tönköket levágtam, majd megmostam és cikkekre tépkedtem. A fatörzsön, amiről gyűjtöttem volt még kevés júdásfülgomba is, ezt is hozzáadtam. 2 kisebb szelet húsosabb kolozsvári szalonnát, 1 közepes vöröshagymát és 2 gerezd fokhagymát  kockára vágtam, és egy fél maroknyi még zöld és puha medvehagyma terméskével együtt, mangalicazsíron pirítottam ezeket, míg a vöröshagyma üvegesre nem pirult. Ezután hozzáadtam egy evőkanálnyi őrölt pirospaprikát, elkevertem a zsiradékan, majd hozzádtam a gombát és 4 szem közepes méretű, hámozott, kisebb kockákra vágott burgonyát, öntöttem rá annyi vizet, amennyi ellepte. Sóztam, fűszereztem babérlevéllel, őrölt borssal, kevés majoránnával oregánóval, egy kiskanálnyi sűrített paradicsommal. Mehet bele csípősebb, szárított paprika is, ha valaki szereti. Addig főztem, néha kevergetve, vizet pótolva, míg a burgonya széle lekerekedett, lefőtt és attól kissé szafttos lett a pörkölt leve is. Táláskor friss, zöld medvehagymaterméskével megszórtam, kányazsombor virággal  is díszíthető. Természetesen ezen utóbbiak nélkül, és más erdei gombából is elkészíthető. Hasonló ételt laskapacal néven is szoktak főzni az interneten, de nekem ez leginkább a szüreti pincepörköltekre hasonlít, persze azok nem gombából főttek. Finom mindig, és ilyenkor, amikor van, jó ráhatpani a roppanó kis medvehagyma terméskékre. (A nyári laska egy nagyobb ételes doboznyi mennyiség volt, kb. ugyannanyi térfogatra, mint a 4 szem burgonya, a júdásfülgomba néhány db.)       


**********************************
Aki szívesen támogatná az oldal tartalmainak létrehozását, ITT van erre lehetősége, egészen egyszerű módon is: Erdőkóstoló adományvonal 
Köszönet minden támogatásért, de ha valaki nem tud vagy nem szeretne, anélkül is szabadon olvashat, tanulhat a blogon ehető vadnövényekről és gombákról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések